جانشین دبیرجامعه ایمانی مشعر

جانشین دبیرجامعه ایمانی مشعر

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر پیش از ظهر امروز در نشست خبری هشتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت و دومین فراخوان نشان هیأت که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه هشت ساله شدن این سوگواره نیازمند صبر و غلبه بر مشکلات بوده که با عنایت اهل بیت(ع) به این نقطه رسیده است، اظهار کرد: هدف این سوگواره حفظ و پاسداشت از این میراث چندین ساله است که به دست ما رسیده و امروزه وظیفه داریم این ارزش‌ها را تا زمان انتقال به آیندگان حافظت کنیم.
وی با بیان اینکه امروزه ضعف تقلید ملودی‌های غربی را باید جبران کنیم، عنوان کرد: هنرمند هیأتی امروز یک مسئولیت سنگین دارد و آن‌هم از بین بردن شیوه تقلیدی از ملودی‌ها در هیأت‌ها است.
جانشین دبیرجامعه ایمانی مشعر ادامه داد: در سوگواره‌ها تلاش کردیم زحمات هنرمندان هیأتی دیده شود و اعتقاد داریم فعالیت هنرمندان هیأتی مردمی‌ترین اقدام است و برگرفته از احساسات فردی نبوده و اتفاقات اجتماعی را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم این سوگواره سهم شایسته‌ای در ارتقای هنر هیأت داشته باشد، مطرح کرد: هیأت علاوه‌بر حفاظت از مکتب سید الشهدا(ع) هر چیزی که به این مکتب وابسته باشد را نیز حفظ خواهد کرد.
آبفروش با بیان اینکه دغدغه دبیرخانه حرکت رو به جلو و بدون توقف بوده است، خاطرنشان کرد: بخش مجموعه عکس با راهنمایی اساتید چندسالی است که به سوگواره‌ها اضافه شده و تاثیر بسیاری در ارتقای فعالیت هنرمندان داشته است که امسال در بخش جمعی و در قسمت اربعین نیز بخش تک عکس و مجموعه عکس را خواهیم داشت.
وی افزود: متاسفانه برخی از سازمان‌ها با یک ورود ناشیانه و برگزاری مسابقات مختلف یک موضوع هنری را سوزانده و باطل می‌کنند که سال گذشته به همین دلیل بخش عکس اربعین را حذف کردیم.
جانشین دبیرجامعه ایمانی مشعر گفت: هیأت‌ها باید با مردم ارتباط داشته باشند چراکه سینه‌زنی صرف را مکتب سید الشهدا(ع) نیز برنمی‌تابد بلکه خادم هیأت خادم مردم بوده و باید مشکلات مردم را نیز در هیأت بررسی کرد.
وی از بخش ویژه عکس با موضوع هیأت و خدمات اجتماعی یاد کرد و افزود: ورود هیأت‌ها در موضوع زلزله و سرپل ذهاب، رفع بحران آب آبادان و احیای نخلستان‌‌ها و همچنین موضوع سیل بسیار پرقدرت و مفید بود که با این بخش در نظر داشتیم این فعالیت‌ها را برجسته کنیم.
آبفروش با بیان اینکه مناسبت‌های مختلف هیأت‌ها در طول سال را در بخش پوستر هیأت قرار داده‌ایم، تصریح کرد: در بخش ویژه به موضوع فضای مجازی، محیطی و شهری نیز ورود پیدا کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: در طول سالیان گذشته برای نشان هیأت تاکنون فعالیتی انجام نشده بود درحالی که در روایات اهل بیت(ع) به جزء جزء این موضوعات توجه و دقت شده است؛ نشان یک ظرفیت بالا دارد و در کوچکترین قالب تصویری می‌تواند موضوعات بسیاری ره به مخاطبین انتقال دهد.
جانشین دبیرجامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه کتاب نشان هیأت درحال طراحی و چاپ است، یادآور شد: زمانی که یک هنرمند اثر خود را در یک کتاب می‌بیند و می‌تواند آن را با سایر آثار مقایسه کند قطعا تاثیر بسیاری در رشد او خواهد داشت درنتیجه فراخوان نشان هیأت پس از سه سال برای دومین بار انجام شد.
وی اضافه کرد: فراخوان نذر نشان هیأت نیز امسال اعلام می‌شود بدین صورت که هنرمند می‌تواند با پیوستن به این پویش هنر خود را با اخلاص تمام در اختیار هیأت‌هایی که اعلام نیاز کرده‌اند قرار دهند.

نگارخانه هیات

تصویر ویژه

بیشتر از هنرهیأت

image
image
image
image
image
هنرهیأت
در پایگاه اینترنتی هنرهیأت به شبکه‌ی اجتماعی هنرمندان هیأتی بپیوندید؛ در فراخوان سوگواره‌های عاشورایی عکس، پوستر و نشان هیأت، اثر ارسال کنید؛ و از نگارخانه‌ی هیأت بازدید فرمایید.
اطلاعات تماس
تلفن تماس : 09025791542
واتساپ : 09025791542
نقشه سایت درباره ما ارتباط باما ارتباط با پشتیبانی
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌ سایت متعلق به جامعه ایمانی مشعر می‌باشد.